środa, 26 października 2022

Jak wygląda pozycjonowanie witryn?

 

Jak w praktyce wygląda pozycjonowanie i optymalizacja stron?

W zależności od wybranej opcji pozycjonowanie odbywa się według jednego z poniższych schematów:

Jeśli klient zdecyduje się na pozycjonowanie jednorazowe wówczas uzgadniamy 10-15 haseł kluczowych na które storna ma być pozycjonowana, następnie optymalizujemy stronę dla wyszukiwarek pod kątem fraz kluczowych lub przygotowujemy i przesyłamy do klienta wskazówki odnośnie optymalizacji strony w przypadku gdy klient nie chce bądĽ nie może udostępniać loginu i hasła do strony lub chce zmiany wykonać we własnym zakresie. Po wykonaniu optymalizacji przystępujemy do pozycjonowania właściwego, które może trwać ok. 3-6 miesięcy przy czym tak długi okres oczekiwania dotyczy efektu końcowego sama poprawa pozycji odbywa się stopniowo na przestrzeni 3-5 miesięcy z częstotliwością ok. 14-20 dni. Za końcowy efekt pozycjonowania uznaje się sytuację w której przynajmniej na większość z podanych haseł kluczowych strona mieści się w obrębie pozycji 1-20. W zależności od woli klienta na pozycjonowaniu jednorazowym może on zakończyć usługę lub może zlecić pozycjonowanie stałe na jedno lub kilka haseł które uzna za szczególnie istotne. W zależności od reprezentowanej przez klienta branży oraz od wybranych haseł kluczowych pozycjonowanie stałe będzie zalecane w mniejszym bądĽ większym stopniu a niektórych przypadkach może okazać się ono zbędne bo wbrew pozorom wciąż wiele jest haseł które da się skutecznie wypromować metodą pozycjonowania jednorazowego. Jeśli klient zdecyduje się poprzestać na pozycjonowaniu jednorazowym musi mieć świadomość stopniowej utraty pozycji. Dynamika spadku uzależniona jest od wybranych haseł kluczowych a ściślej mówiąc od ich konkurencyjności. Klient nie musi od razu decydować się na przystąpienie do pozycjonowania stałego może to uczynić w terminie póĽniejszym gdy uzna że jest to konieczne. Jeśli sytuacja nie wymaga pozycjonowania stałego to w miarę potrzeby klient może okresowo np. raz do roku zgłosić chęć wykonania poprawy pozycjonowania jednorazowego, którego cena zwykle nie przekracza połowy aktualnej ceny pozycjonowania jednorazowego.

Jeśli klient decyduje się na pozycjonowanie stałe uzgadniamy ilość i rodzaj haseł kluczowych na które strona ma być pozycjonowana. Hasło może być jedno a może być ich kilka. Do pozycjonowania stałego przyjmujemy nie tylko strony które były przez nas pozycjonowane w trybie jednorazowym ale dowolne strony, spełniające warunki przystąpienia do pozycjonowania stałego czyli na wybrane do pozycjonowania stałego hasła kluczowe strona musi znajdować się do 50 lub czasem do 80 pozycji. Jeśli strona dla danego hasła lub haseł nie spełnia powyższych warunków wówczas należy wybrać inne hasło/a, na które warunki będą spełnione lub przystąpić do pozycjonowania jednorazowego na 8-10 fraz kluczowych po wykonaniu którego można będzie przystąpić do pozycjonowania stałego. Pozycjonowanie stałe rozliczane jest w cyklu miesięcznym i jest usługą na tyle elastyczną że można z niej zrezygnować w dowolnym miesiącu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów dodatkowych.

Ile to kosztuje oraz kiedy i jakich można spodziewać się efektów?

Reklama internetowa to przede wszystkim wysoka pozycja w Google, gdyż wyszukiwarka ta ma opanowane ok. 90% rynku w związku z czym nasze pozycjonowanie ukierunkowane jest przede wszystkim na tą wyszukiwarkę. Wysoka pozycja w Google jest naszym priorytetem chociaż nie zapominamy o innych wyszukiwarkach i katalogach takich jak Netsprint, MSN czy Yahoo. Dzięki temu że czołowe wyszukiwarki zaimplementowane są na portalach takich jak Onet, Interia czy WP zyskują Państwo wysokie pozycje również w tych portalach oraz dodatkowo w wewnętrznych wyszukiwarkach tych portali.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Facebook i Instagram - porównanie

 W dziedzinie mediów społecznościowych Facebook i Instagram wyróżniają się jako dwa behemoty, z których każdy ma swoje unikalne funkcje, gru...