środa, 26 października 2022

Pozycjonowanie stałe i jednorazowe

 


Wybór między pozycjonowaniem jednorazowym a stałym podyktowany jest przede wszystkim aktualną sytuacją strony w wyszukiwarkach, a zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Jeśli strona na interesujące nas hasła kluczowe znajduje się na pozycjach do 50 lub w niektórych przypadkach do 80 pozycji wówczas można niejako "z marszu" przystąpić do pozycjonowania stałego. W przeciwnym wypadku pozycjonowanie stałe będzie musiało być poprzedzone pozycjonowaniem jednorazowym. Jeśli wybrane przez nas hasła okażą się mniej konkurencyjne pozycjonowanie stałe może okazać się zbędne i wystarczy poprzestać na pozycjonowaniu jednorazowym odnawianym okresowo np. raz do roku, co dwa lata lub w miarę potrzeb.

Pozycjonowanie jednorazowe jest niezbędne w przypadku, gdy strona nie była jeszcze pozycjonowana lub gdy jej pozycje są bardzo odległe (w granicach pozycji 80 i niżej). Samo pozycjonowanie jednorazowe jest wystarczającym i korzystnym rozwiązaniem w przypadku haseł mniej konkurencyjnych, powiązanych z regionem oraz gdy pozycja strony w ścisłej czołówce nie jest priorytetem. W miarę potrzeby pozycjonowanie jednorazowe można cyklicznie odnawiać płacąc połowę z aktualnej ceny pozycjonowania jednorazowego. Z doświadczenia wynika że w przypadku prostszych haseł poprawa pozycjonowania może być wykonana raz do roku lub nawet raz na 2-3 lata. W przypadku haseł bardziej konkurencyjnych lub gdy zależy nam na samej czołówce zalecane jest pozycjonowanie jednorazowe wesprzeć pozycjonowaniem stałym na jedno lub kilka najistotniejszych haseł z punktu widzenia klienta haseł.

Pozycjonowanie stałe w Google zalecane jest w przypadku haseł bardziej konkurencyjnych, trudniejszych i wymagających w procesie pozycjonowania większej uwagi. Pozycjonowanie stałe może być również warte uwagi w przypadku haseł mniej konkurencyjnych w sytuacji gdy wymagana jest ciągła obecność strony w samej czołówce. W przypadku pozycjonowania stałego opłata naliczana jest w cyklu miesięcznym za każde hasło oddzielnie. Pozycjonowanie stałe można zlecić zarówno dla jednego jak i większej liczby haseł przy czym warunkiem jest aby strona znajdowała się w wyszukiwarce Google przynajmniej od kilku miesięcy a jej pozycja na dane hasło/a nie może być niższa niż 50-80 w przeciwnym wypadku pozycjonowanie stałe będzie musiało być poprzedzone pozycjonowaniem jednorazowym. W przypadku pozycjonowania stałego nie jest wymagana długotrwała umowa. Pozycjonowanie stałe jest usługą na tyle elastyczną że można z niej zrezygnować w dowolnym miesiącu a potem wznowić oczywiście gdy strona będzie ciągle spełniała kryteria czyli nie spadła w rankingu stron internetowych poniżej 50-80 pozycji. Wysoka elastyczność usługi pozycjonowania stałego jest szczególnie atrakcyjna dla działalności typowo sezonowej np. agroturystyka gdzie poprawa pozycji jest szczególnie wymagana przed sezonem letnio - wakacyjnym a w pozostałym okresie pozycja strony w wyszukiwarkach jest mniej istotna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Facebook i Instagram - porównanie

 W dziedzinie mediów społecznościowych Facebook i Instagram wyróżniają się jako dwa behemoty, z których każdy ma swoje unikalne funkcje, gru...